Sunday 20 February 2011

aku tempuh...

Minggu nie minggu kene buat survey berkenaan jabatan kerajaan tentang aplikasi 'total quality management'..huh..bila pikir-pikir balik macam mana nak  tempoh benda-benda nie erk..ye la kadang-kadang ada sesetengah orang yang bekerja dengan pejabat kerajaan nie xde nak melemparkan senyuman even kite dah lakukan kempen berbudi bahasa budaya kita...banyak-banyak pejabat kerajaan yang aku pernah pergi kebiasaannya lah kan staf yang muda-muda nielah yang melemparkan senyuman..cukup lebar kalau boleh nak sampai ke telinga tu..hahaha...tapi ade juga staf veteran yang macam tuh..mereka-mereka nie biasanya buat kerja dengan ikhlas untuk membantu pelanggan yang mempunyai masalah we can't expect everyone know how to deal with the service they provide..aku tengok ada jugak staf kerajaan yang kalau boleh bila orang tanya tu nak jawab kuat-kuat sampai terasa agak malu jugak la orang yang bertanya tu..tak kira la muda atau tua..yang penting bersikap untuk menjatuhkan air muka orang depan orang ramai...mungkin itu bukan niatnya tapi apa perasaan pelanggan tu??mesti pelanggan tu balik maki-maki or kutuk yang pejabat tu harap tulis jer budi bahasa budaya kita..tapi tak praktikkan..therefore tugas aku sekarang nie adalah untuk membuat analisis sejauh mana aplikasi diorang dalam mengamalkan sistem pentadbiran kualiti ini...adakah sekadar memenuhi syarat mengikut standard of procedure atau sekadar perhiasan di muka depan pejabat dan dalam pejabat menyatakan mereka mempunyai sistem pentadbiran kualiti..KITA LIHAT KEBENARANNYA..eh,aku nak ke kelas..arghhh...lambat lagi..dah la kene mark dengan lecturer..hahaha..SAJE-SAJE nk CHOWWW!!!!

2 comments:

  1. apesal tak go on aja dengan blog 'gampang' lu tu?


    bangang!

    stroke ko masih tak berubah.

    ReplyDelete
  2. hahaha...gampang zaman lapok der...hahaha...

    ReplyDelete