Thursday 24 February 2011

Kali Ke 4 Daripada 5...ALHAMDULILLAH


            ASSALAMUALAIKUM...
Pagi nie aku tengah sedap2 bergolek atas tilam tibe-tibe aku tengok jam..ALAMAK!!!..pukol 10.40....Aku ada kuiz pukol 10.30..dengan bingkas aku bangun terus capai tuala terus pergi bilik air tanpa toleh-toleh...Siap mandi capai baju terus pakai...Kebetulan rumate aku ade dye nak pergi kelas naik motor aku pon tumpang sekaki la...dengan xde helmet...redah..kuiz punya pasal...sampai kelas..aku tengok sume muka lain clear..eh,kuiz dah habis ker...aku masuk budak-budak nie cakap kuiz dah habis da..aku tepok dahi..Matila aku cam nie...Clasmate aku suh g jumpe madam nak amik kuiz..diorang nie memang suka kenekan aku..diorang desak-desak..aku acah-acah pergi..aku nampak diorang gelak..sah...kuiz xmula lagi...sebab lau kuiz dah habis masing-masing muka masalah jer..hehehe...Madam pon suh GET INTO POSITION....haha..dak-dak laki biasa lah susun strategi..tapi kantoi..madam suh duduk depan lak...haha...dapat-dapat soklan,tengok-tengok jap...terus jawab..pakai pensel..tak tahu la kenapa arini pakai pensel..hehe..habis kuiz masing-masing tunggu markah...tunggu punya tunggu punya tunggu last-last nama aku dipanggil..IRSYAD!!!!....yup madam...tengok dari jauh...YESSSSSSSSSSS!!!!!(dalam hati) full mark lagi...aku dapat tebus kekecewaan aku yang minggu lepas nyer kuiz...huhu..Ya Allah, bersujud syukur aku kepadamu..dengan berkat doa kedua ibu bapa ku..dengan cabaran yang aku terima daripada sepupu ku yang mendapt 4.00 final exam bisnes math..aku mohon kau kekalkan kegigihanku, kegigihan rakan-rakanku untuk mencapai yang terbaik dalam setiap ujian dan peperiksaan yang kami hadapi..Jauhkan sifat malas dan ketidaksungguhan dalam mempelajari ilmu mu Ya Allah..Amin...Aku balik aku kol mak abah aku, cakap aku dapat full mark lagi..tidak dapat nak gambarkan macam mana gembiranya mereka..Menitis jugak air mata aku dengar suara tawa kegembiraan mereka..Along akan terus berusaha untuk masa depan keluarga kita......CHOWWW!!!!!...

4 comments: